Welcome!

This blog is dedicated to my children, siblings , close relatives, close friends and to everyone who appreciate and enjoy the beauty of sharing. All have been tested @ my kitchen , which suits my family taste. Hope it suits yours too and thanks for stopping by.



Hello,

Blog ini dipersembahkan untuk anak2 ku, saudara2 ku , sepupu2, temen2 dekat , semua orang yang menghargai dan menikmati indahnya "Berbagi". Semua resep2 ini telah di coba di dapur saya, cocok dengan selera keluarga saya, harapan besar saya, semoga sesuai juga dengan anda .Terima kasih untuk mampir ke blog saya.










Monday, November 15, 2010

Christmas 2010 decoration part 3

The Lovely world of art is that you can do whatever you want to , there is nobody has the right to say your design is wrong or right, it's only the matter of taste, perfect for you, but sometimes not for others. Feel good for it as that is your creation. Dare to expose and transform all your idea.

Indahnya dunia seni adalah bahwa kita bisa merancang apa saja, ga ada orang yang berhak menghakimin rancangan kita, dunia tanpa salah dan benar, yang ada hanya masalah selera, sempurna bagi perancang, mungkin tidak bagi orang lain. Berbangga lah dengan hasil karya mu. beranikan diri untuk menjelajahi dan mengujudkan semua ide2 anda.

Here are the Zigzag ribbon, also from Cotton Friends collection.
First burn the edge of the ribbon just a bit, this is to avoid the ribbon to be tared. just stitch diagonal up and down as shown at the picture below, pull it and you will get the zigzag pattern.If the length is achieved, secure with a knot, cut the ribbon. burn the end of the ribbon with care. Ready for design
Ini adalah pita zigzag, juga berasal dari buku cotton friends.
pertama2, bakar sedikit ujung pita, supaya saat kita mengerjakan pita, ujungnya tidak berantakan. lujur dalam bentuk diagonal naik dan turun, seperti di contoh dibawah ini, tarik benangnya, dan akan terlihat bentuk pola pita zigzag, Jika panjangnya sudah sesuai, kunci dengan jahitan mati, gunting pitanya dan jangan lupa secara hati2 bakar ujung pita. Siap untuk di rancang.


Here are the sample of design, attach the ribbon by using slow heat gun glue.
Ini ada beberapa contoh design, lekatkan pita dengan menggunakan lem tembak.




Here are the design using 3 petals flowers. try whatever design you want.
Ini design dengan menggunakan bunga 3 kelopak. Coba lah aneka design yang di kehendaki.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...