Welcome!

This blog is dedicated to my children, siblings , close relatives, close friends and to everyone who appreciate and enjoy the beauty of sharing. All have been tested @ my kitchen , which suits my family taste. Hope it suits yours too and thanks for stopping by.



Hello,

Blog ini dipersembahkan untuk anak2 ku, saudara2 ku , sepupu2, temen2 dekat , semua orang yang menghargai dan menikmati indahnya "Berbagi". Semua resep2 ini telah di coba di dapur saya, cocok dengan selera keluarga saya, harapan besar saya, semoga sesuai juga dengan anda .Terima kasih untuk mampir ke blog saya.










Wednesday, December 1, 2010

Broccoli with garlic butter cream


I love broccoli, I find it easy to introduce the love of veggie to my girls by starting with broccoli.
You need :
1/2 kg Broccoli, cut, washed, rinse.
1 liter of water
1 tbsp oil
1 tsp salt

Garlic butter cream:
mix together
2 tbsp extra virgin olive oil


2 tbsp unsalted butter, at room temperature
3 cloves garlic, thinly chopped
1/8 tsp Italian herb seasoning
1/8 tsp white pepper powder
1/8 tsp salt



Method:
1. Boil water, add in salt and oil, blanch broccoli for 2 minutes, set aside. Broccoli will keep continue cooked even though it is no longer inside the boiling water.
2. Mix all the garlic butter cream into cooked broccoli, you can serve it with steak.

sayuran cepat saji, saat anak2 saya masih kecil, saya mulai menyuguhkan brokoli ke mereka agar mereka mencintai makan sayuran. Saat berkunjung ke salah satu restoran tempat kerja anak saya, brokoli yang di sajikan enak dan segar rasanya, lalu saya tanya ke anak saya, bagaimana brokoli ini di masak? ini dia resepnya. mudah dan enak.

bahan:
1/2 kg brokoli, potong, cuci dan tiris.
1 liter air
1 sdm/15 ml minyak sayur
1 sdt /5 g garam dapur

Krim mentega bawang putih:
aduk hingga tercampur rata,
2 sdm /30 ml minyak zaitun extra virgin ( minyak hasil perasan pertama)
2 sdm mentega tak asin
3 siung bawang putih 'tua', cincang halus
1/8 sdt serbuk italian
1/8 sdt garam dapur
1/8 sdt bubuk lada putih

caranya :
1. didihkan air, masukkan 1 sdt garam dan 1 sdm minyak sayur. Tujuannya agar Brokoli tetap hijau segar setelah di rebus. Rebus dua menit. angkat dan tiriskan, ingat walaupun bokoli telah di angkat dari panci berisi air panas, proses pematangan tetap berjalan!

2. Campurkan krim mentega bawang putih ke dalam brokoli yg telah di masak, aduk hingga rata. Bisa di sajikan dengan steak.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...